2015. szeptember 18., péntek

Kedvenc Muffin Recept

Drága olvasóim, szeretném nektek megmutatni, az én kedvenc muffin receptemet, ahogyan ez a képből is kiderült. Nem igazán vagyok jó a főzésben, az eddigi tapasztalataim alapján. De a sütésben sem vagyok egy konyhatündér. Pont ezért szeretem a muffinokat, hiszen azokat szerintem sosem lehet elrontani, valahogyan mindig meg lehet menteni (akár a következő adagot). De a héten voltunk a barátommal 4 hónaposak és mindig áradozok neki a muffinokról. Régóta szerette volna ha csinálok neki valamit, így eldöntöttem,hogy most pedig fogok. Amilyen kis szerencsétlen vagyok néha elfelejtettem muffin papírt venni, így csak 15 darabot tudtam összehozni,mert persze Berni,hogy az utolsó órákban kezdesz el sütni neki.. Miéért??! Mindig ez van! Én tipikusan ez a "minden ráér az utolsó percben" ember vagyok sok esetben, amiből próbálok kilábalni. És persze szeretek is eltérni a témától, ahogyan ezt most is megtettem.. Haha! De kezdjünk is bele szerintem.


Ahhoz, hogy a muffinjaid így nézzenek ki a sütőben nem kell sok dolgot tenned:
Alapként elmondanám,hogy én mindig bögrés receptekkel sütök mert számomra sokkalta gyorsabb és macera mentesebb, főleg amikor sietnem kell. Akkor a végén csak 1 bögrét kell elmosnom és nem egy teljes ilyen mérőt, vagy akár többet.
Ami az alap recepthez kell:
Liszt (2 és negyed bögrével)
Kefir (1 kisebb dobozzal)
Sütőpor (1 csomag)
Vaníliacukor (1 csomag)
Étolaj (3/4 bögrével)
Tojás (én 1-et szoktam, tudom kevésnek tűnik, pedig pont elegendő)
Cukor, ami lehetőleg kristálycukor (1/2 bögre, mert eléggé édes tud lenni nagyon hamar)
Tej (1 teljes bögrével)
Plusz dolog: 1 üveg magozott meggy (vagy más kedvelt gyümölcs), étcsokoládé vagy sütési csokoládé (fél tábla), csokis ízesítésű puding
Elkészítési mód:
Mindössze annyi a teendő,hogy a lisztet, a sütőport és a vaníliacukrot egy edénybe összekeverem kanállal alaposan. Majd egy másikba pedig a tojást és a kristálycukort verem fel együtt habosabbra. Majd a többi hozzávalót is apránként beleteszem és együttesen összekeverem. És a végére már csak másik edényben lévő liszt, vaníliacukor és sütőpor maradt amit FOKOZATOSAN 2-3 kanállal teszek bele abba az edénybe amibe a többi hozzávalóm van. Azért,hogy ha összekeverem ne csapjon ki rögtön a liszt mert akkor aztán a konyha gyönyörű lesz. Aztán én az első muffin sütés elején csak 150-re szoktam tekerni a sütőt, majd idő közben 200-ra is felteszem. Nálam a sütési idő egy jó 25-30 perc szokott lenni.
Egy kis plusz:
Mindig feldobom valamivel a muffinjaimat. Legyen az csoki, lekvár, gyümölcs, esetleg sós muffin, nekem mindig kell bele valami! Most is tettem bele. Méghozzá csokis Dr. Oetker csokis pudingot készítettem el. Amit úgy töltöttem bele a muffinba,hogy egy evőkanállal (nem megpúpozva) tettem a kikevert tésztából a muffin papírba. Majd egy negyed evőkanállal (ízlés szerint) tettem a KIHŰLT csoki pudingból következő rétegnek, majd egy negyed evőkanálnyival tettem újra a tésztából a tetejére,hogy ellepje kissé a pudingot. A végén pedig ez összesült és isteni volt! A tetejére pedig menet közben sütni való csokit kockáztam rá és kimagozott meggyet.

Remélem,hogy tetszett ez a recept. Hiszen a barátomnál nagyszerű sikert aratott és mind a 15 darab 30 perc alatt elfogyott! Szép napot nektek, és nyugodtan osszátok meg velem,hogy ha ezt ti is elkészítettétek. Puszi :* 


2 megjegyzés:

  1. Szuper ez a recept! Jó lenne kipróbálni, azt, hiszem, megkeresem a cukormentes verziót! :)
    xx, Flóra
    http://lapapillonnoire.blogspot.hu/

    PS: nyereményjáték a blogomon!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, örülök neki,hogy tetszik!
      Puszi xx.

      Törlés