2015. november 24., kedd

Marie Claire Fashion Days -BACKSTAGE-

Drága olvasóim,
már a második Marie Claire Fashion Days-en vettem részt. És most először sikerült bejutnom a Backstage-be is. Amit ezúton is nagyon szépen köszönök Tóth-Szántó Krisztinának és Szabó Diának,hogy nagyon segítőkészek voltak és,hogy a számomra adtak erre lehetőséget! Nagy élmény hátul lenni, de ha megnézitek a képeket amiket ezúton is köszönöm Pintér Ferinek (x), akkor az én szemszögemből ti is beleshettek ide!

Nem csak munkából áll az idő, valamikor pihenni is kell. Nagyon sok bemutató sorakozott egymás után a programfüzetben. váltakozó szünetekkel. De mikor hátul folyt a munka, akkor nem volt megállás. Modellek, szervezők, tervezők, öltözhetők rohangáltak fel és alá. Elég nagy hangzavarral működik ez.
Én magam szerint ilyen "plakátokat" még csak képeken láttam, de mindig is tetszettek. Szerintem nagyon ötletes megoldás, praktikus is és a rendszerességet sugározza. A következő képen is ezt láthatjátok, csak picit közelebb.

Itt pedig a NUBU (az én nagy kedvencem, amely márka kollekciójain  mindig ámulva maradok) látható. Egy ruha lapul a védő "zacskó" mögött, amin természetesen a NUBU felirat nem maradhat el.
És a kedvenc pillanatom, amikor beléptem a Backstage-be: a ruhák.
Ezek a fogasok és tárolók álltak elém millió,millió sorban. Megannyi színben, mintában. Amiket a tervezők hoztak magukkal,hogy megmutassák a nagyvilágnak, az embereknek, a sajtónak, az érdeklődőknek, a többi tervező versenyzőnek a kollekciójaikat. Nem igazán mertem a ruhákhoz hozzányúlni, vagy puszta kézzel széthúzni az állványon és határozottan végigmérni. Így a szememmel pásztáztam őket!
Én mindig is abban a hitben voltam,hogy a modellek azokat az elsősorban cipőket és másodsorban kiegészítőket (kalap, ékszer) hordják amiket a tervező készített. Pedig NEM! Mivel ahogyan észrevettem mindenki pl a H&M-be, Mango-ba, Zara-ba veszi meg az effajta cipőket. És azokat használják fel. Minden tervezőnek van egy hosszú sora, amin sorakoznak a kollekció nemes darabjai, és azok alatt helyezkednek el ezek a lábbelik. Amik illenek a ruhák kinézetéhez, hangulatához, stílusügyileg pedig harmonizálnak.
Ez pedig a kezdés pillanata, amikor már minden modell felöltözött. Rendezetten állnak és várják a zenét, amire megadott sorrendben és időben vonulnak fel. Ilyenkor amint észrevettem már csak a sminkesek meg a fodrászok mennek végig a fiúkon/lányokon. És némelyik öltöztető is végigméri őket,hogy minden a legnagyobb rendben legyen.
Az utolsó simítások mennek néhol.
Néhány helyen pedig készülnek a saját kollekciójukra.

A várakozás pillanataiban láthatjátok a modelleket. A szünet végéhez közeledve készültek ezek a képek. Amikor nemsokára elkezdődött a kollekció bemutatás a kifutón.

Ha már előbb a kifutókról volt szó, akkor elmondanám,hogy csodálatosra sikeredett az idei. Gratulálok a szervezőknek, és azoknak akik ezt valóra váltották. A színek nagyon jól harmonizáltak a kollekciókkal. Ami nagyon tetszett (és ilyet még nem láttam),hogy amikor bevonult a modell azt olyan picit "rejtélyesen", sejtelmesen láthattuk. Csakugyan azt amikor le is vonult a kifutóról a Backstage-be. Ami pedig mindig megszokott volt: elkezdődött a zene, jött a legelső modell és a fények ahogyan lépett úgy villantak fel, és vetődtek a csodaszép darabokra. Pompás volt számomra mind a szombati nap, mind a vasárnapi is. A zenék passzoltak a darabokhoz, a hangulat pedig csodás volt.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése